A Distinctively Christian Pedagogy
A Critical Examination of Rousas J. Rushdoony's Reconstructionist Thought through Dutch Neo-Calvinist Lenses
DOI:
https://doi.org/10.22351/et.v65i1.3516Keywords:
Reconstrucionismo, Teonomismo, Educação Cristã, Neocalvinismo, DominionismoAbstract
This article critically and theologically examines Rousas J. Rushdoony's reconstructionist/teonomist perspective on education, advocating Christian dominionism over all life spheres before Christ's return. This analysis highlights both positive and negative aspects. Drawing on Dutch Neo-Calvinist thought, particularly Abraham Kuyper and Herman Dooyeweerd, this study aims to contribute a balanced biblical-theological understanding of distinctly Christian education.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Política de Acesso Livre
A Revista Estudos Teológicos é de acesso livre, o que significa que todo o conteúdo está disponível gratuitamente, sem custos para o usuário ou sua instituição. Os leitores podem ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir e compartilhar os links para os textos completos dos artigos, desde que com a devida atribuição de autoria e fonte original, conforme a licença abaixo.
LICENÇA CREATIVE COMMONS
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).






