Contribuições de Carl Jung para a educação cristã no processo de individuação
DOI:
https://doi.org/10.22351/et.v65i1.3442Palabras clave:
Educação cristã, Jung, Individuação, Educação, JesusResumen
This article investigates Carl Jung's contributions to Christian education in the process of individuation, considering it as the integral development of the human being. Christian education must go beyond the simple transmission of doctrine; it must promote emotional, spiritual, and cognitive aspects. The research seeks to understand how Christian education can contribute to this process, helping to strengthen the "I" and resilience in the face of life's challenges. Jesus' message and teachings encourage inner reflection and personal transformation. Thus, an effective Christian education must dialogue with human needs, promoting an experience that values inclusion, dignity, and commitment to the Kingdom of God. Thus, it is concluded that true Christian education not only teaches about Christ, but leads each person to a personal and transformative experience with him, promoting a life that is more integral, authentic, conscious, and connected with God and with those close to them.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Política de Acesso Livre
A Revista Estudos Teológicos é de acesso livre, o que significa que todo o conteúdo está disponível gratuitamente, sem custos para o usuário ou sua instituição. Os leitores podem ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir e compartilhar os links para os textos completos dos artigos, desde que com a devida atribuição de autoria e fonte original, conforme a licença abaixo.
LICENÇA CREATIVE COMMONS
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).






